Kind begeleiding
Transparantie, begeleiding, uitdaging

Binnen onze school maken wij ons hard voor kinderen die niet passen binnen de richtlijnen op gebied van taal en rekenen. Omdat wij een nauwe samenwerking hebben met het DCTwente en het regionaal instituut voor dyslexie binnen alle leerjaren, zijn deze problemen vaak al op jonge leeftijd op te sporen. In onze flexibele torenruimte worden deze leerlingen eens per week begeleid in hun dyscalculie en dyslexie om problemen op latere leeftijd te voorkomen. Bij de constatering van dyslexie of dyscalculie is een groot deel van het hulptraject dan ook intern te behandelen. Passend onderwijs voor iedereen is ons streven.
In ons onderwijs bieden wij voor kinderen die meer uitdaging aankunnen of hoogbegaafd zijn passend onderwijs. Niet alleen is er binnen de klassikale lessen ruimte voor extra uitdaging, ook is er wekelijks een bijeenkomst voor deze kinderen. Tijdens deze bijeenkomst wordt er gewerkt aan projecten, verslagen, en het bedenken van oplossingen voor alledaagse problemen die zich voordoen in de maatschappij. Binnen onze thematische onderwijs methoden is er ook meer ruimte voor deze leerlingen. Zo kunnen leerlingen op zijn of haar niveau proefjes uitvoeren in ons eigen proefjes lab. Passend onderwijs voor iedereen is ons streven.


Binnen onze stichting beschikken wij over verschillende orthopedagogen en schoolpsychologen die klaar staan voor uw kind. De orthopedagogen zijn gespecialiseerd in ontwikkelings-, opvoedings- en leerproblematiek, deze hulp is intern op te vangen in onze flexibele torenruimte. Voor kinderen die kampen met mentale problemen hebben wij een psycholoog.
Intern begeleider en wijk coach
Voor kinderen met een zwakke thuis situatie of sociaal emotionele problemen hebben wij een intern begeleider die wanneer nodig nauw samenwerkt met de wijk coachen verbonden aan onze school. Tevens is er binnen onze school een vertrouwenspersoon waar uw kind ten alle tijden terecht kan. De transparantie naar ouders staat hier centraal.